Citi bieži uzdoti jautājumi

1. Kādas garantijas saņem grāmatvedības pakalpojuma izmantotājs?

Visi SIA Investors sniegtie grāmatvedības pakalpojumi ir civiltiesisi apdrošināti par kopējo summu 30,000 latu. Mēs strādājam ar apdrošināšanas kompāniju If.

2. Ja mani neapmierinās pakalpojums, kādas sankcijas būs līguma laušanas gadījumā?

Grāmatvedība ir uzticības bizness un, ja nepastāv savstarpēja uzticēšanās, labāk attiecības pārtraukt. Mūsu līgumi šajā ziņā ir ļoti demokrātiski un paredz vieglu atkāpšanās procedūru abām pusēm.


3. Kur glabāsies mani dokumenti?

Birokrātiskais slogs Latvijā nosaka, ka uz dokumentu oriģināliem jāliek atzīmes par grāmatojumu veikšanu. Šī iemelsa dēļ rēķinu, pavadzīmju un čeku oriģināli vismaz uz kādu laiku nonāk grāmatvežu birojā. Līgumi gan nebūs nepieciešami – tos vajadzības gadījumā var iesniegt kopiju veidā.


4. Kas notiks, ja manu grāmatvedību pārbaudīs VID (Valsts ieņēmumu dienests)?

Pārbaudes nereti tiek veiktas grāmatvežu birojā, jo tur atrodas gan dokumentu oriģināli, gan kompetenti cilvēki, kas atbildēs uz dažādiem jautājumiem. Izņēmums ir noliktavas uzskaites pārbaude, kases operāciju pārbaudes utml., kas pēc savas būtības var tikt pārbaudītas tikai uzņēmumā uz vietas.


5. Vai grāmatveži var atvieglot rēķinu apmaksu?

Jā. Visi rēķini tiek ievadīti grāmatvedības programmā, kas ļauj pēc tam elektroniski veidot maksājumu uzdevumus un importēt tos populārākajās internetbankās. Klientam atliek tikai autorizēt maksājumus, tādējādi neveltot maksājumu veikšanai daudz laika.


6. Vai ārpakalpojums piemērots tikai maziem uzņēmumiem un kad man jāsāk domāt par savu grāmatvedi?

Attīstītajās valstīs ārpakalpojumu izmanto arī salīdzinoši lieli uzņēmumi. Reizēm tā ir kāda viena grāmatvedības daļa (piemēram, algas), citreiz – praktiski visa uzskaite. Nav brīnums, ka Latvijā lielākie uzņēmumi, kas izmanto grāmatvedības ārpakalpojumu, ir ar ārvalstu kapitālu. Savukārt Latvijas vietējie uzņēmēji nereti ārpakalpojumu uzskata par pārejas posmu līdz zināma uzņēmuma lieluma sasniegšanai. Mēs nekritizējam šādu pieeju - noteicošais šajā gadījumā ir gaumes jautājums un par gaumi, kā zināms, nestrīdas.


7. Vai man kā klientam ir katru mēnesi jāparaksta dažādas atskaites nodokļu institūcijām?

Ne obligāti. Lielākā mūsu klientu daļa uz pilnvarojuma pamata nodot mūsu lietošanā VID elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) paroles. Mēs paraksām astkaites klienta vārdā un informējam par maksājamo nodokļu apmēru un termiņiem.